Let it snow..

3 december 2019 - Jersey City, New Jersey, Verenigde Staten

Nou, onze eerste echte dag in New York! We komen vanuit Jersey City aan in the Occult. Wat een mooi station! Als eerste staat een rondleiding gepland met Mirjam, zij woont al ruim 25 jaar in New York en doet al een tijd rondleidingen. Dus op tijd vertrokken van het hotel, op tijd op Manhattan, alleen het stuk van station naar afspreekpunt duurde langer dan gepland. Foto hier, foto daar, oh een eekhoorn! Hahaha!

Na een voorstelrondje gaan lopen op de Brooklyn Bridge. Het regent, veel wolken dus weinig te zien, maar alles is erg indrukwekkend. Ondanks dat we weten dat we in Amerika zijn, midden in New York City rondlopen, voelt alles niet groot en heel vertrouwd. Heel bijzonder gevoel! New York City (jaja, alleen New York volstaat niet, dat is de staat) is een mooie smeltkroes van religies, geaardheden en kleuren. Echt heel mooi om hierin rond te lopen!

Samen met Mirjam verder gelopen langs het monument van de ramp op 9/11. Wauw! In Nl op de tv was het al heel indrukwekkend, maar nu komt het dichtbij. Het monument zelf is erg groot, maar erg ingetogen opgezet. Ook staat er de ‘survival-tree’. Deze boom is onder het vele puin gevonden met een enkele tak met groen blaadje. Deze boom heeft het gered en een mooie plek gekregen bij het monument.

Daarna via Broadway naar het Financial District gelopen. Een wandeling over Wall Street en de Stock Exchange. Daarna de Racing Bull, waar je in de rij kon staan om de geslachtsorganen (lees: de ballen) aan te raken. Schijnt een dingetje te zijn. Schijnt.. Doen wij niet aan mee, sorry stiertje. Wel een foto genomen als eens iedereen er voor weg was.

Daarna naar het oudste gebouw op Manhattan en naar Broadway 1. Het allereerste gebouw aan deze straat, welke ruim 50 kilometer doorloopt naar Albany. Hierna afscheid genomen van Mirjam, na de tips over het beheersen van de metro, welke kaart het handigst is, tips geven in een restaurant en hoe dat allemaal loopt. Veel info, maar voor bezoekers die voor het eerst gaan, een dikke aanrader!

Dus een groot deel van de Lower East Side gehad en veel geleerd!

Ondertussen heeft de regen plaatsgemaakt voor sneeuw! Een winterwonderland komt eraan!

Nog even eten in een foodcourt (diegene die dit concept heeft uitgevonden, staat hoog bij mij in erkenning: held!). Dan nog even naar die ene winkel bij de Occult.

Zo, nu terug in de sauna die onze hotelkamer mag heten.

1. Je buuf:
    3 december 2019
    Leuk om dingen terug te zien,we zijn er 2x geweest,de laatste keer met de kids en aanhang. maar wat zie ik je liefje met krukken?Ik ben toch wel blij dat we hier in zomerse temperaturen zitten.Nog veel plezier op jullie vakantie.
  2. Ellie:
    3 december 2019
    Wow, ziet er allemaal indrukwekkend uit!
  3. Je einige echte dochter:
    3 december 2019
    Fijn dat je het leuk hebt daar!🌻
  4. Bianca:
    Gaaf! Leuk om met jullie mee te reizen. Veel plezier nog. 😘
  5. Lia Klooster:
    3 december 2019
    Als jullie in diepe slaap liggen breekt hier de ochtend aan, tijd om mee te leven in jullie belevenissen die duidelijk en goed zijn verwoord.... chapeau Anouk. We zijn bijna 6000 km van julie vandaan en toch voelt het zo dichtbij en proef ik jullie bewondering van dit bijzondere land eruit. Het lijkt echt koud te zijn daar. Laat die kou maar even daar... Veel plezier
  6. Brigitte Paalman:
    3 december 2019
    Super leuk om je verhaal te lezen en mee genomen te worden in jullie reis!!
  7. Marien:
    3 december 2019
    Wat gaaf is dit.. ik mag mee op reis in jullie broekzak 🤩👍🏻
    Ik zou zeggen goede start!! Ga zo door. En waar blijft de foto van de racing bull ? Ben toch wel benieuwd naar die ballen...🤣🤣🤣🤣
  8. Jos&paulien:
    3 december 2019
    GAAAAAFFFF!! en Yvon strompelt als volleerd acrobate op haar krukken 😉 Jammer van de sneeuw maar dan maar aan de hotels chocolate! Sweet dreams! Xxx
  9. Anita de graaf:
    Heerlijk genieten