Top of the Rock

5 december 2019 - Jersey City, New Jersey, Verenigde Staten

De jetlag begint eindelijk een beetje de goeie kant op te gaan. In plaats om 4.00 uur vanmorgen om 5.15 uur wakker. Gelukkig daarna wel weer een paar uurtjes in slaap kunnen vallen. We liepen dus vanmorgen wat achter op het schema wat we niet hebben.

Het plan was om bovenop het Empire State Building te komen, a la Sleepless in Seattle (voor de filmfans onder ons. Ik zag me al als Meg Ryan over de uitkijkpost lopen en de diepte in kijken). Dus wij met de metro richting 49St en kwamen uit in Rockefeller Center. Kaartje gekocht, de lift naar boven (in 43 seconden naar de 67ste verdieping), kijken naar het uitzicht. Ringo en ik kijken welk gebouw welk gebouw was: en daar staat het Empire State Building.. Eehh.. Wat!! Waar staan we nu op dan?? Op het Rockefeller Centre dus. Dus hilariteit alom!

Weer naar beneden en uitgekomen op de Rockefeller Plaza. Vanavond wordt de kerstboom ontstoken (niet aangestoken..) en schijnt een natie breed ding te zijn. Het Holiday season begint dan officieel. Alleen loopt heel New York City en omgeving uit voor dit fenomeen, dus wij niet. Wat een mensen! Alle blikken zijn open getrokken en gaan daar heen. Veel politie op de been, volgepakt met toebehoren. Dus wij over 5th avenue gelopen naar Central Park (nu spijt van, zere voetjes..). Op 5th even de Trump Tower ingewandeld, het is bling wat de klok slaat daar. Ook aanhangers (wel eentje) die buiten staat te verkondigen dat Trump ook in 2020 weer president wordt.

We zijn 1,5 uur op zoek geweest naar een tentje om even te zitten, wat te drinken en plan de campagne te maken. Conclusie: even naar een outlet winkel bij de Oculus in de buurt en dan richting Jersey. In de buurt van de sauna (nog steeds het hotel, waar de kachel 2 standen heeft: vriezer of sauna) zijn wat eettentjes. Voor als nog is het programma van morgen: China town, Soho en het Meatpackers District. En goed voornemen voor morgen: meer de metro nemen..

1. Lia Klooster:
    5 december 2019
    Een mooi dagje weer achter je rug. Zie uit naar je volgende verslag met foto's.... Veel groetjes
  2. Ellie:
    5 december 2019
    Hahaha, jullie hebben het Empire State Building iig goed van een hoogte kunnen bekijken😂. Verder weer een mooi verhaal.👍
  3. Jos&paulien:
    5 december 2019
    Haha...leuk! VEUL plezier dus.