Wonton soep

6 december 2019 - Jersey City, New Jersey, Verenigde Staten

En vanmorgen ging het weer beter met de jetlag, om 6.15 uur stond ik naast het bedje. Wel jammer dat het beter gaat, omdat we zaterdag alweer terug vliegen. Een week klinkt kort, maar het voelt veel langer! We zien veel, zijn veel op pad en lopen aan het einde van de dag over van de indrukken. Maar het blijft in 1 woord geweldig!

Vanmorgen zijn we met de Path (metrolijn van Jersey City naar Manhattan, het zijn 2 verschillende Staten met verschillende lijnen) richting het WTC gegaan. Op een of andere manier blijft de Oculus trekken en Lower Manhattan ook. Het is een fijne buurt en ook de enige buurt waar ik nu een beetje weet waar ik ben. Onze nieuwe favoriete winkel is sinds gisteren Century 21, soort Primark maar dan hier. Die winkel is 24 uur per dag en 7 dagen in de week open. En elk tijdstip zijn er mensen de kerstinkopen doen, een hele serieuze zaak hier. En er wordt veel gekocht!

Vandaag stond Chinatown op het programma, die we nog steeds niet hebben. Wij onderweg naar Chinatown en dus we komen in Soho uit met de metro.. Het blijft een dingetje, maar goed dat we geen schema hebben..

Paar blokken verder komen we een Chinese McDonalds tegen en zijn we aangekomen! Aan alle kanten wordt aan je getrokken voor het kopen van horloges en tasjes! En alleen zij hebben natuurlijk de enige echte Louis Vuitton tasjes.. Voor 10$.. Tuurlijk.. Wel lekker rond gekeken, souvenierwinkels door gesnufd, uitgebreid Chinees eten, winkeltje gevonden waar (volgens ons) Gremlins worden verkocht. Maar dit wordt ontkent.. Nou, geloof er niks van!

Moth Street is een aanrader voor wie nog deze kant op gaat!

Omdat de metro te ver lopen was, lijn 9 richting Battery Park genomen en bij de Oculus in de buurt eruit gesprongen (sorry, Von..). Daar op de metro gestapt richting de Meatpackers District. Dit is een heel erg hippe (lees ook vooral dure) wijk. Maar alles wat ‘in’ is, kan je hier krijgen! We hebben een stuk gelopen over de High Line. Dit is een oude treinlijn boven de grond, waarin een nu een park is aangelegd (in de ogen van een NewYorker is alles met meer dan 3 bomen een park, maar het idee is leuk). Van het pad af en een showroom van de Tesla ingelopen (althans Ringo en Yvon). Ze hebben even zitten kwijlen bij de nieuwste Tesla, compleet en een uitvergrootte iPad erin. Ieder zijn ding. Een stukje verder is de Roastery van Starbucks. Dus de koffieliefhebbers onder ons hebben met de neus in de lucht gelopen met de geur van vers gebrande koffie. Wel erg leuk om te zien! Ik drink namelijk geen koffie..

De deur weer uit en de Chelsea Market op. Een groot oud pakgebouw waar alle lokale ondernemers hun goederen aan de man brengen. Inside info: sla de donuts over, niet te eten!

Weer een dingetje waar ik steeds tegen aan loop (letterlijk én figuurlijk), de deuren bij winkels gaan niet naar binnen open, maar naar buiten. Wie heeft dit bedacht en ingevoerd??

Nog even een blokje om en lekker plassen bij de Starbucks. Er zijn echt overal wc’s die openbaar en schoon zijn! Hier kan NL nog een puntje aan zuigen..

En nu terug in het hotel, benen afgesleten tot aan de knieën, maar dat gaat morgen weer beter. Wij gaan even kijken wat we morgen nog willen doen kijken, het is de laatste volle dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellie:
    6 december 2019
    Mmmmmm, ik kan de koffie al ruiken😋. En overal wc’s, zou helemaal mijn stad zijn😁
  2. Marien:
    6 december 2019
    Fantastisch klinkt dit allemaal... behalve jammer van de donuts...
    Geniet lekker nog ffs van jullie laatste dagje 🤩 en een bezoekje aan de M&M winkel is ook erg grappig! Smartgirl groen natuurlijk!😍
  3. Jos&paulien:
    6 december 2019
    Tja....de tijd vliegt, met al die indrukken en beelden op je netvlies! Zuig het vandaag nog volop in! Want morgen uiteindelijk weer de real world....je huis staat er nog, inclusief zoon😉 xxx
  4. Lia Klooster:
    6 december 2019
    Ik begrijp jullie indrukken maar of het mijn stad zal zijn is nog de vraag. Maar goed het was jouw grootste wens Anouk en die wens is in vervulling gegaan en ik denk dat dit niet de laatste keer zal zijn dat je (jullie) die oversteek maken. Jullie genieten wat ik uit je verhalen opmaak en daar gaat het om. Nog 1 vol dagje pak die met 2 handen aan en geniet er nog volop van.... knuf