We zijn er!

2 december 2019 - Jersey City, New Jersey, Verenigde Staten

Gisteravond zijn de jongens (Ringo en John) aangekomen in het Deventerse. Door de mist wat later dan verwacht en natuurlijk moest er daarna eerst gedronken worden op de vakantie! Dus laat naar bed en na 4 uur slapen weer op. Voor de een wat makkelijker dan voor ander (ik noem geen namen)..

Mooi op tijd aangekomen op Schiphol en in 1 stroom van inchecken naar koffer wegbrengen door de douane naar de gate en gelijk het vliegtuig in. Zo, dat is klaar.

Een vlucht van 7,5 uur is niet mis als je slecht stil kan zitten, maar een kort nachtje helpt wel!

Bij JFK aangekomen ook weer door de douane, waar je een compleet vragenuurtje krijgt met vragen die je al minstens 3 keer hebt beantwoord. Maar we blijven geduldig en ze lieten ons toe.. Wisten ze maar van te voren wat ze binnen haalden..

Vanaf het vliegveld eerst met de airtrain en daarna de gewone trein tot Penn Station. Daarna een stukje lopen, maar wat je niet goed door hebt als je ondergronds bent, dat je op een heel ander soort plek uitkomt. Dus op 7th Street uitgestapt en je staat binnen op Manhattan! Op links Macy’s en op rechts Madison Square Garden.. Heel bijzonder! Wel jammer dat het best hard regent en de wolken laag hangen, maar de voorspelling is nog een aantal dagen zon. Geduld..

Aansluitend stukje gelopen naar 6th Street (handig die nummering) en daar met de Path Line naar Jersey City, naar het hotel! Gelukkig, want we zijn alle vier moe van het lopen en het gesleep met koffers.

Wat me erg opviel tijdens het laatste loopje, was dat er veel reclame wordt gemaakt voor medische handelingen: voor een goeie knie moet je naar die, voor een MRI naar de volgende en als je last hebt van je grote teen moet je naar die en die dokter. Oh ja, als je uit het buitenland komt en je voelt je grieperig, moet je gelijk naar een arts, dan kan je mazelen hebben.. Ach ja..

Morgen staat een rondleiding door Lower East Side op het programma, maar zo eerst ff lekker slapen! Na het pizza eten..

1. Ellie:
    2 december 2019
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Foto’s geven al een goeie 1e indruk. Jaha, vakantie is hard werken maar vooral ook genieten.
  2. Lia Klooster:
    2 december 2019
    Geweldig dat jullie goed zijn aangekomen met al dat water onder je... We hebben jullie gevolgd via de fligthradar, konden jullie mooi volgen. Geniet van alles en net wat Ellie schreef vakantie is hard werken, geniet van het moment en thuis kun je "uitslapen". Ben benieuwd naar jullie verhalen...
  3. Marga:
    2 december 2019
    Veel plezier daar en doe voorzichtig allemaal🤗🤗